Livrare

A- A+

1. Livrare prin curier SAMEDAY:

Livrarea prin curier este disponibila pentru produsele vandute.

2. Livrare prin easybox

Modalitati de ambalare. Bunuri interzise si retrictionate la transport prin intermediul locker-ului.

Sameday, in calitatea sa de prestator de servicii postale si de curier, isi doreste sa preintampine situatiile in care trimiterile postale (coletele) preluate, se pot deteriora atunci cand acestea tranziteaza reteaua postala de lockere.

In aceasta situatie, partenerii nostri trebuie sa se asigure ca trimiterile postale predate catre Sameday la transport si care urmeaza sa fie livrate prin intermediul lockerelor, sunt ambalate conform urmatoarelor specificatii, regasite pe site-ul https://sameday.ro/modalitati-de-ambalare/.

Bunuri interzise la transport, cu livrare prin intermediul locker-ului

  • Produse cosmetice;
  • Produse din tutun;
  • Arme de foc sau arme dezasamblate, munitie pentru arme de foc – indiferent de tip, forma sau calibru;
  • Materiale explozive, gaze toxice;
  • Produse perisabile;
  • Deseuri;
  • Pietre pretioase, bijuterii din metale pretioase;
  • Lingouri din orice metal pretios;
  • Bunuri de valoare (blanuri, ceasuri, tablouri, icoane, monede de colectie, etc);
  • Bani;
  • Baterii auto / Baterii uz general;
  • Lucrari de arta, antichitați, cecuri, carduri de credit gata de utilizat, timbre postale, carduri telefonice valide;
  • Droguri;
  • Organe umane;
  • Animale vii sau moarte;
  • Ramasite umane, inclusiv cenusa.

Substante interzise la transport

  • Substante toxice;
  • Substante infectioase;
  • Substante radioactive;
  • Gaze (inflamabile, toxice, neinflamabile);
  • Substante supuse aprinderii spontane;
  • Substante care in contact cu apa degaja gaze inflamabile;
  • Peroxizi organici;
  • Substante corozive;
  • Substante din categoria “Substante periculoase” si / sau incluse in categoria ADR.

Termeni si Conditii de prestare a serviciilor nationale postale prin intermediul sistemelor locker/easybox

Prin aceste serviciii, Sameday ofera clientilor sai o solutie optima de livrare rapida a trimiterilor postale (coletelor) de dimensiuni mici si medii prin intermediul unui sistem complet automatizat de livrare, respectiv prin intermediul automatelor Easybox, de tip locker, constand intr-un terminal automat, realizat din metal, de forma unui dulap cu mai multe compartimente de depozitare (box-uri), securizate in multiple moduri, accesibile clientilor 24/7 pe baza unui cod.

Caracteristici si avantaje locker/easybox:

  • asigura informarea destinatarilor prin SMS si e-mail – la momentul incarcarii coletelor in box-urile (camerele) locker-ului, cu privire la datele de access ale lockerului
  • asigura accesul destinatarilor la coletele livrate, 24/7, in functie de locatia lokerului si de amplasarea lor strategica, conform informatiilor regasite pe pagina https://sameday.ro/modalitati-de-ambalare/
  • ofera posibilitatea expeditorilor de a introduce in reteaua Sameday coletele aferente comenzilor generate prin intermediul aplicatiei eAWB.
  • dispune de un display care permite accesul clientilor la box-urile acestuia pe baza de QR COD sau PIN
  • este dotat cu incuietori electronice si cu sistem de supraveghere video integrat
  • poate fi folosit atat pentru livrarare coletelor in atentia destinatarilor, cat si pentru returnarea acestora in atentia expeditorilor.
  • prezinta urmatoarele componente si dimensiuni:
    • Un locker standard are dimensiunile (L*l*h) 350 *80*215 cm si este format din 5 (cinci) coloane de stocare si 1 (una) coloana tehnica, continand sistemul ATM de plata, scan QR, confirmare PIN
    • O coloana de stocare este formata din 10 (zece) box-uri cu urmatoarele dimensiuni: 2 (doua) box-uri mari: 445 x 390 x 470 mm; 3 (trei) box-uri medii; 445 x 200 x 470 mm si 5 (cinci) box-uri mici: 445 x 100 x 470 mm
  • Greutate maxima admisa a unui colet preluat prin intermediul locker-ului este de 20 kg.

Indicatii – Utilizatorii serviciilor oferite de Sameday prin  intermediul lockerelor trebuie sa aiba in vedere urmatoarele indicatii:

  • sa nu lase deschide usile box-urilor (compartimentelor) de depozitare ale locker-ului
  • sa nu lase/sa nu uite in locker bunuri personale (cardul bancar, portofel, chei, etc)
  • sa nu livreze – prin intermediul lockerului – colete goale sau continand alte bunuri decat cele care fac obiectul returnarii catre clientii Sameday
  • sa nu marcheze – prin selectii operate pe display-ul locker-ului – actiuni pe care nu le intreprind sau nu coincid cu realitatea
  • in cazul comenzilor care contin unul sau mai multe colete consolidate in acelasi box, clientul are obligativitatea de a consulta cu atentie informatiile furnizate pe display-ul locker-ului lockerului inainte de a proceda la ridicarea coletelor si, de asemenea, clientul trebuie sa se asigure ca incinta box-ului ramane goala inainte de a inchide usa acestuia si de a finaliza procesul de livrare.
  • destinatarilor le este interzis sa restituie in easybox colete cu statut de “retur”, fara sa fi solicitat in mod expres efectuarea unui nou serviciu, aferent acestei logici de flux.

Astfel de colete nu sunt considerate trimiteri postale, nu vor dispune de niciun fel de informatie in sistemul informatic Sameday in baza careia coletul sa poata sa fie procesat in retea Sameday, iar in concluzie, acestea colete cu statut de “retur”, vor fi tratate ca si produse abandonate in locker de catre destinatar.

  • In cazul coletelor cu statut de “retur”, pentru care a fost efectuata o comanda de prestare de serviciu, in momentul incarcarii acestora in locker, clientul are obligatia sa consulte cu atentie informatiile afisate pe display-ul locker-ului si sa se asigure ca predarea coletului se face in mod corect (respective in box-ul alocat de sistem), indiferent daca exista sau nu unul sau mai multe box-uri deja deschise.

Conditii – Utilizatorii serviciilor oferite de Sameday prin prin intermediul lockerelor trebuie sa aiba in vedere urmatoarele conditii:

  • Sameday, in calitatea sa de prestator de servicii postale si de curierat, nu isi asuma nicio raspundere fata de clienti/Beneficiari si platitori ai serviciilor comandate si efectuate prin intermediul lockerului, pentru niciuna dintre pagubele directe sau indirecte pe care acesteia le-ar putea suferi ca urmare a nerespectarii tprevederilor de mai sus.
  • In momentul in care Beneficiarul unui serviciu, in calitatea sa de expeditor, solicita livrarea, redirectionarea sau returnarea unui colet de la destinatar (si/sau de la terte persoane) prin intermediul locker-ului, Beneficiarul are obligatia sa transmita destinatarului (si /sau tertelor persoane) documentul de transport/AWB-ul aferent coletului care face obiectul serviciului, precum si metodele de ambalare ale unui colet, postate pe site-ul https://sameday.ro/modalitati-de-ambalare/
  • Expeditorul este responsabil pentru respectarea dimensiunilor coletului, pentru ambalarea adecvata (interioara si exterioara) si marcarea corecta a acestuia, astfel incat continutul sa nu fie afectat (atat in timpul transportului, cat si perioada in care aceasta este depozitat in locker).
  • In cazul in care un colet nu respecta dimensiunile box-ului lockerului-ului, asa cum acestea au fost mai sus mentionate, coletul va fi incadrat automat si va fi livrat in baza serviciul “Locker to Home Delivery” (livrare la destinatie, la adresa specificata de destinatar, prin intermediul curierului Sameday), iar serviciul va fi tarifat conform tarifuluiserviciului “Locker to Home Delivery”.
  • Sameday nu isi asuma nicio raspundere pentru continutul coletului, coletul fiind incarcat sau livrat catre destinatar, prin intermediul lockerului, doar inchis si sigilat.
  • In situatia in care ambalarea si/sau marcarea coletului nu se realizeaza corespunzator, responsabilitatea deteriorarii, a pagubelor produse locker-ului si/sau sistemul de functionarea a acestuia, persoanelor, ori a celorlalte colete din locker revine in exclusivitate in sarcina Beneficiarului/expeditorului.

Produsele cu caracter special (cosmetice, baterii, produse alimentare neperisabile) vor respecta “Modalitatile de ambalare si restrictii la transport prin intermediul lockerului”, postate pe site-ul https://sameday.ro/modalitati-de-ambalare/.

Timpii de livrare al coletelor prin intermediul locker-elor:

  • Perioada de timp in care destinatarul unui colet il poate ridica din locker este de maxim 36 de ore calculate de la primirea SMS-ului prin care este informat cu privire la incarcarea de catre Sameday a coletului in locker, cu exceptia perioadelor cu incarcare operationala (Black Friday, Craciun, Paste etc.) cand termenul de ridicare este de maxim 24 de ore. In cazul in care destinatarul nu ridica coletul in termenul specificat mai sus, Sameday va returna coletul in atentia expeditorului, cu suportarea de catre expeditor a costurilor aferente returnarii.
  • Livrarea unui colet se realizeaza prin intermediul lockerului indicat pe AWB de catre expeditor, in masura in care locker-ul ales este disponibil, avand spatiu liber destinate preluarii si livrarii coletului. In situatia in care, la momentul livrarii coletului, locker-ul selectat are capacitatea maxima de incarcare ocupata, coletul va fi redirectionat catre un alt locker din proximitatea locker-ului de livrare selectat initial si mentionat pe AWB. Destinatarul coletului este informat cu privire la toate aspectele care tin de fluxul operational al coletului sau prin intermediul SMS-ului, (atat inainte de redirectionarea coletului la un alt locker, cat si dupa redirectionarea efectiva a aacestuia).
  • Livrarea unui colet prin intermediul locker-ului e efectueaza in fiecare zi a saptamanii, 24/7.
  • Dupa incarcarea de catre Sameday a coletului in locker, destinatarul este informat atat prin e-mail, cat si prin SMS cu privire la informatiile necesare acestuia pentru a avea accesul la locker in vederea ridicarii coletului sau (cod QR si un SMS care va contine codul PIN).

Scanarea de catre destinatar a codului QR sau introducerea codului PIN in sistemul electronic din coloana tehnica a lockerului va duce la deblocarea box-ului in care se afla depozitat coletul. Procesul de ridicare al coletului de catre destinatar este finalizat prin asigurarea de catre destinatar a inchiderii usii box-ului in care a fost depozitat coletul si prin bifarea digitala a ecranului si finalizare procesului de ridicare a coletului la destinatie.

Plata serviciilor efectuate prin intermediul locker-ului

  • Plata serviciilor contra ramburs se poate face doar in baza cardului bancar, prin intermediu terminalului POS al easybox-ului, inainte de ridicarea efectiva a coletului din locker.
  • Unele lockere nu permit plata la livrarea coletului pe baza cardului bancar.

Excluderi ale responsabilitatii Sameday

Sameday nu isi asuma raspunderea in urmatoarele situatii:

  • Destinatarul nu finalizeaza procesul de preluare a coletului din locker astfel cum este prevazut mai sus.
  • Destinatarul nu ridica toate colete incarcate in box si care ii sunt destinate.
  • Coletul este ridicat de catre un tert caruia i s-a oferit access la box-ul utilizat, iar procesul de livrare este finalizat.
  • Destinatarul incarca in box bunuri personale.
  • Destinatarul incarca (in scopul returnarii unui colet) box-ul locker-ului in care a gasit un colet ramas neridicat dintr-o partida de marfa anterior livrata incomplet, iar procesul de ridicare a fost finalizat.
  • In cazul oricarei reclamatii si sesizari, Sameday va efectua investigatii interne si va transmite clientului rezolutia aferenta, iar in cazul in care aceasta rezolutie se probeaza prin intermediul imaginilor video stocate prin intermediul sistemului video instalat pe locker, acestea vor putea fi dezvaluite doar intru-un cadru procesual legal, cu respectarea reglementarilor GDPR (Legislatia Europeana privind protectia datelor personale).
  • Coletele sunt ambalate in ambalaje care prezinta inscriptii care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri sau coletele constau in bunuri care contravin ordinii publice sau bunelor moravuri, daca acestea se depun neambalate sau in ambalaj transparent. *
  • Coletele prezinta etichete sau inscriptii vechi neindepartate. *
  • Coletele nu respecta dimensiunile si greutatea maxima admisa. **

* Expeditorul/Beneficiarul este unic raspunzator pentru asigurarea ambalarii adecvate interioare și exterioare a coletului.

** Expeditorul/Beneficiarul este unic raspunzator pentru verificarea dimensiunilor si a greutatii maxime admise a coletului.